Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
828

Over ons

Wij (Bart & Pim) zijn twee geschiedenisstudenten die, met hun bachelor net in the pocket, de perfecte gelegenheid hebben gevonden om een grote reis te gaan maken. Na zo veel geschiedenis uit boeken te hebben geleerd leek het ons de hoogste tijd om daadwerkelijk de geschiedenis in te duiken. We gaan ons onderdompelen in de historische zijderoute, waar de bijzondere sfeer en de vele oude gebouwen je terugvoeren naar de tijd waarin de zijderoute bloeide. Ik (Bart) heb de afgelopen maanden bovendien Chinees (Mandarijn) geleerd, wat ik in de praktijk hoop te kunnen brengen in het tweede deel van onze reis. Via deze blog houden we graag iedereen op de hoogte die geïnteresseerd is in onze reisverhalen!

Over onze reis

Op 9 april beginnen we aan onze eerste trip buiten Europa, en wat voor één. Via Moskou vliegen we naar Urgench, gelegen in het westen van Oezbekistan. Vanaf daar volgen we een deel van de de historische zijderoute, die ons via Kirgizië en Kazachstan naar China voert. Eenmaal in China zullen we, beginnend in de provincie Xinjiang, in een maand tijd naar Hong Kong reizen. Als alles goed gaat met de visumaanvraag daar zullen we onze reis door China verder vervolgen langs de oostkust en onder meer Shanghai en Beijing aandoen. Na zo'n 3 maanden zullen we dan met hopelijk vele herinneringen rijker terugkeren naar Nederland.

Bezochte landen

Wij hebben 5 landen (2%) bezocht:

China, Kazachstan, Kirgizië, Nederland, Oezbekistan.